Digitális kompetencia

Digitális kompetencia

2018. március 25. - Márton Töltl

Redmenta feladatlap készítése 6. osztály számára

 

Ezt a feladatsort acélból készítettem és építettem fel, hogy a már 5. osztályban tanult elsőfokú egy ismeretlenes egyenleteket felelevenítsék a diákok, illetve a két ismeretlenes elsőfokú egyenletek bevezetését megkönnyítse. A feladatsor során már vett anyagok átismétlése a cél, hiszen a két ismeretlenes egyenletek megoldási módszere nagyban hasonlít rá.

Az igaz hamisos feladatok során bemelegítő kérdéseket szándékoztam feltenni, majd a többi példát erősorrendbe raktam, egy-két egyszerűbb példát, majd egy nehezebbet is. Az utolsó igaz hamis kérdés a következő lecke, vagyis a két ismeretlenes egyenletek bevezetését szolgálja, hisz eddig csak egy ismeretlenről volt szó, de mi van akkor, ha több ismeretlent is tartalmaz a feladatunk. Vajon meg lehet őket ugyanúgy oldani?

 Úgy gondolom, a diákok, amikor először szembesülnek azzal, hogy betűt írunk le és azzal számolunk tovább, elég nehéz megérteni, hogy ez hogyan lehetséges. A feladat elején már eldöntjük, mi is az az ismeretlen és utána annak hívjuk.  Majd a feladat megoldása végén erre az ismeretlenre kapunk egy értéket, ami tényleg az egyetlen lehetséges megoldást tartalmazza. Azon a véleményen vagyok, hogy ez először tényleg ámulatba ejtő dolog, így a két ismeretlenes egyenletek még izgalmasabbak lehetnek, még több érdekességeket vonhatnak maguk után.

A Redmentával készített feladatsorom: Feladatsor

A bejegyzés trackback címe:

https://toltl-martonikt.blog.hu/api/trackback/id/tr1413776676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása