Digitális kompetencia

Digitális kompetencia

A Google Naptár alkalmazása

2018. március 11. - Márton Töltl

A google naptár alkalmazása

Fontosnak tartom a mai világba, hogy tisztában legyek vele, mi fog velem történni a héten, milyen programokon fogok részt venni, milyen elfoglaltságaim akadnak. Mindezt vezethetném egy naplóba is, amit cipelhetnék mindig magammal, hogy ha bármi történik, egyből be tudjam írni. Ehelyett én a Google-nak a Naptár alkalmazását használom, ami véleményem szerint teljes mértékben helyettesíti a napló szerepét, sőt a legtöbb esetben gyorsabb is, mint egy napló használata. A következő videóban láthatjátok, mennyire egyszerű kezelni: 

 

De tanárként hogyan tudom kihasználni a program által nyújtott lehetőségeket? Ezekre szeretnék válaszolni a következőkben:

A naptár alkalmazását tudom arra használni, hogy a diákok tisztában legyenek, mi vár rájuk az elkövetkezendő hetekben, mikor fognak dolgozatot írni, mikor lesz vége az adott témakörnek, összefoglalás és a témazáró dolgozat idejét is tudhatják. Ezt a naptárat én szerkesztem, amit a diákokkal megosztok, így láthatják, mi vár rájuk. Úgy gondolom, erre azért van szükség, mert a felnőtt korban is tudnia kell az embernek terveznie, mikor mit fog csinálni, mi fér az idejébe bele. Azzal, hogy tudják, mikor kell sokat készülniük a dolgozatra, segítheti az előretervezés kompetenciáját, gyakorolhatják, hogyan tudják beosztani az idejüket. A dolgozatok mellé, még láthatnák azt is, mikor lesznek kiselőadások, érdekességek bemutatása a tanórákon. Külön ki lehetne emelni, hogy valamelyik órán „meglepetés” vár rájuk. A meglepetés alatt annyit értek, hogy nem egy szokásos tanóra lenne, hanem rendhagyó módon szórakoztatóbb csoportos munka folyna, egyéni vagy páros kísérletezés (gondolok egy fizika órára). Ezeket várhatják is a diákok előre, és ha jól sülnek el ezek a meglepetések, akkor akár élvezettel is várhatják ezeket az órákat, ami egy kicsit oldaná a folytonos tanulásukat.

Kicsit nevetségesen hangozhat, de úgy gondolom, ha a naptár tartalmazná a teliholdak időpontját, ez egy jó előrejelzés lenne a tanár számára, hogy miért viselkednek a diákok a megszokotthoz képest másképpen. Tudniillik, sok ember érzékeny a teliholdra, így nem tudnak jól aludni, az éjszakai órák során nem tudják kipihenni magukat, így az iskolában fegyelmezetlenebbek, rosszabb magatartásúak, ingerlékenyebbekké válhatnak és nyilván a koncentrációképességük is gyengébb lesz. A tanár számára fontos, hogy megfelelő módon tudja kezelni ezt a helyzetet, akár kicsit elnézőbb is lehet, hiszen elsősorban nem a gyerek tehet erről az állapotról, hanem az adott szituáció.

A pozitív érvek után úgy gondolom, a negatívumokat sem szabad kifelejteni. Egyrészt a tanár számára ez rendkívül időigényes lehet, hogy minden egyes csoportjának készítsen egy naptárat, ezt időben frissítse, hisz anélkül elveszne a lényege. A tanárnak egy órára való felkészüléséhez így is elég sok elintézni valója van, és ráadásul jönne még ez is, ami ugyancsak elveszi az időt. De a diákokra sem csak pozitívan hatna, hiszen egy naptár közvetítené feléjük, hogy mikor kell tanulniuk, mikor mire számítsanak, így nem önmaguktól tanulnának meg tervezni, ami elég nagy gondot okozhat a korai felnőttkorban. Ugyancsak említésre méltó, hogy ha csak a saját tantárgyaimnál csinálnám ezt a naptárat meg, akkor a diákoknak külön lenne az összes többi tantárgytól, ami nem feltétlenül jó, hiszen nem látnak egy egységes képet, mikor mi vár rájuk.

Úgy gondolom, összességében egy remek program, ami a pozitívumok és negatívumok ellenére is bevihető lenne az iskolai tanításba!

A bejegyzés trackback címe:

https://toltl-martonikt.blog.hu/api/trackback/id/tr3113731054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása