Digitális kompetencia

Digitális kompetencia

Digitális oktatási eszköz

2018. április 23. - Márton Töltl

Képtalálat a következőre: „beaker app”

 

Digitális oktatási eszköz: Beaker

 

Elég egyszerű felépítése van a Beaker nevű appnak, könnyen kezelhető, megtanulható, sok elemet, vegyületet tartalmaz. Sok funkciója van, amit könnyen elő lehet hívni, például: ha rázzuk a telefont, azzal össze lehet keverni a kémcsövet, a gyufa, a fűtőszál, a fagyasztás előhívása csak egy mozdulat, így egy nagyon jól felépített és hasznos programnak gondolom első látásra.

A következő videóban egy kis bemutató látható, hogy miket lehet a programmal csinálni:

Az óráig nem ismertem ezt az appot, de amint meghallottam, hogy van ilyen, hamar felkeltette az érdeklődésemet. Ezzel a programmal szinte bármilyen kémiai elemet, anyagot össze tudunk keverni és megfigyelhetjük, mi lesz belőle, vagyis a piromániás emberek nyugodtan kiélhetik magukat, „robbanthatnak”, amire mindig is gondolunk, ha kémia óráról van szó. De miért is gondolom, hogy ez a program fantasztikus és érdemes megismerni?

Úgy gondolom, ez felnőttek számára is jó játék lehet, hogy különböző elemeket, anyagokat összekeverünk, melegítjük, meggyújtjuk, rázzuk és várjuk mi fog történni. Én magamban mindig is vágytam arra, hogy különböző anyagokat összerakjak és várjam mi fog történni, mikor tudok „robbanást” előidézni. Gondolom, a legtöbb emberben megvan ez a vágy.

 De a tanóránál, hogyan lehet ezt felhasználni hasznosan? Véleményem szerint könnyen, hiszen a kémia órákon gyakori a reakcióegyenletek felírása, emiatt a diákok a telefonjukon keresztül visszanézhetik, mi is történik abban a kísérletben, reakcióegyenletben. Hasznosnak tartom, hogy kiírja a reakcióegyenleteket is, miből hány mól kell, így sokat tanulhatnak ebből a diákok. Másrészt próbálkozhat más anyagokkal, amikről nem volt szó a kémia órákon, és ha valamit talál, akkor érdeklődhet a tanárnál, hogy ez miért van így, miért ez lett belőle, ezzel plusz tudáshoz tud jutni és talán megszeretheti a kémia tárgyát, amit elég sokan nem szeretnek. Gyakran van olyan a tanórán, hogy nincs idő egy-egy kísérlet bemutatására. Ekkor érdemes lehet ezt a programot felhasználni, házi feladatként feladni a kísérletet. Ez a házi feladat valószínűleg sokkal érdekesebb, mint a szokásos házik, hiszen ez inkább szórakoztató, nem pedig unalmasnak mondható. Lehetséges az az eset, hogy a kémiaórákra be kell mennie más tanárnak helyettesíteni az órát. Ilyenkor fontosnak tartom, hogy a tanár ismerje ezt az programot, hiszen ennek segítségével talán kevésbé lesz unalmas az óra, hiszen ha nem is ért a kémia tárgyához, legalább fel tudja valamivel dobni az órát. Kísérletet nem tud bemutatni, hiszen nem ismeri a labort, mit hol tud megtalálni, mire kell figyelni, hogyan érdemes ezt a kísérletet bemutatni, de a Breaker segítségével ezeken a problémákon hamar túl tud lendülni.

 

Összességében egy nagyon jó programot ismerhettem meg, ami nemcsak kémikusjelölteknek való, hanem csak érdeklődőknek, akik szeretnek kísérletezni, próbálkozni és szeretnek felfedezni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://toltl-martonikt.blog.hu/api/trackback/id/tr8513856990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása